środa, 22 września 2021

"Topieliska" - Ewa Przydryga

 


    Po tę książkę sięgnęłam po przeczytaniu kilku recenzji na jej temat. Były same pozytywne, więc kiedy nauczycielka spytała, jaką książkę chciałabym otrzymać w nagrodę za konkurs, bez wahania podałam jej ten tytuł. Książka opowiada historię Poli – żony pracownika MOPS-u Kuby i mamy trzyletniego Jasia. Pewnego dnia niewyspana bohaterka prosi swojego męża o zawiezienie ich syna do przychodni, do której w ostateczności nie docierają. Okazuje się, że mąż bohaterki ginie w wypadku, a jej syn znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Przez przypadek Pola dowiaduje się, że jej mąż ukrywał przed nią swoją przeszłość, okłamywał ją i miał tajemnice, które - jak się później okaże- zaważyły na jego losie. Pod wpływem gwałtownych emocji i z pomocą swojej siostry bliźniaczki – Idy postanawia dowiedzieć się, co wydarzyło się tamtego dnia. Kim tak naprawdę był Kuba? Jakie sekrety skrywał przed swoją żoną? Kim była Laura? W co zamieszana jest Pola? Do czego dopuścili się Pola i Kuba trzy lata temu? Co zaważyło na losie Kuby? Kim tak naprawdę jest Ida? Jak zareaguje Pola, gdy dowie się prawdy o sobie?

    Ewa Przydryga jest autorką niesamowitych książek, nauczycielką języka angielskiego oraz tłumaczką. Fascynuje się podróżami po najodleglejszych zakątkach Francji i w podróż ze sobą zabiera swoich czytelników w jednej ze swoich książek. Zakończenie zaskoczyło mnie tak bardzo, że przeczytałam je drugi raz i byłam tak samo zdziwiona i jednocześnie zachwycona jak za pierwszym razem. Historia niezwykle mocno wciąga czytelnika i trzyma w swoich wypiłowanych szponach. Bardzo podobało mi się też to, że podczas czytania książki bez najmniejszego problemu mogłam odczuć te same emocje co bohaterka. 

    Z całego serca polecam Wam tę książkę na weekendowy odpoczynek z dreszczykiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

„Teściowie muszą zniknąć” - Alek Rogoziński

       „Teściowe muszą zniknąć” to czternasta kryminalna komedia pomyłek, pełna zwrotów akcji i czarnego humoru autorstwa wspaniałego @alekr...