niedziela, 13 czerwca 2021

„Złap mnie jeśli umiesz” – Alek Rogoziński

 


    Zamówiłam tę książkę, gdy tylko dowiedziałam się, że jest już dostępna w księgarniach. Niestety z powodu obowiązków szkolnych zabrałam się są czytanie trochę później, dlatego dopiero teraz pojawia się recenzja. Przeczytałam ją w jeden dzień, ponieważ tak bardzo mnie wciągnęła, że nie mogłam się od niej oderwać i skończyłam czytać ją dopiero w nocy.

    Autorem „Złap mnie jeśli umiesz” jest wybitny polski pisarz i dziennikarz – Alek Rogoziński. Zasłynął on ze swojego wyjątkowego talentu do łączenia kryminału i powieści obyczajowej z komedią. Do jego osiągnięć można zaliczyć między innymi to, że jego książka „Raz, dwa, trzy… giniesz Ty!” doczekała się swojej inscenizacji teatralnej, czy też to, iż jego inna książka „Ukochany z piekła rodem” zdobyła pierwsze miejsce na liście bestsellerów EMPIKA. U nas natomiast możecie znaleźć również recenzję innej genialnej książki jego autorstwa pt. „Nieboszczyk sam w domu”. 

    Historia „Złap mnie jeśli umiesz”  toczy się w małym i uroczym miasteczku na Podlasiu, gdzie Róża Krull -autorka poczytnych kryminałów -  spędza święta Bożego Narodzenia. Pewnego dnia znajduje zwłoki w opuszczonym, zabytkowym dworku, który jest uważany za nawiedzony. Okazuje się, że zmarłym jest kustosz lokalnego muzeum, który został uwikłany w zagadkę skarbu Dworku pod Dębami. Początkowo policja uważa jego śmierć za nieszczęśliwy wypadek, ale właśnie wtedy narzeczona denata dostaje tajemnicze anonimy. Co ciekawe, kluczem do rozwiązania zagadki jest przeurocza świnka Dolores. Alek Rogoziński łączy w wyjątkowy sposób komedię z kryminałem, tworząc coś niezwykłego. Przy tej książce można trochę pomyśleć i pośmiać się. Ponadto lekkie pióro autora pozwala w szybki i przyjemny sposób przebrnąć przez fabułę i zapamiętać wszystkie najważniejsze szczegóły. 

    Uwielbiam twórczość Alka Rogozińskiego i na pewno w przyszłości sięgnę po więcej książek jego autorstwa. Z całego serca polecam Wam książkę „Złap mnie jeśli umiesz”, ponieważ naprawdę jest niezwykła i wciągająca.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

„Teściowie muszą zniknąć” - Alek Rogoziński

       „Teściowe muszą zniknąć” to czternasta kryminalna komedia pomyłek, pełna zwrotów akcji i czarnego humoru autorstwa wspaniałego @alekr...